Naprawa Głowic Silników VAG 1.9 i 2.0 TDI z Pompowtryskiwaczami

11-06-24

Naprawa Głowic Silników VAG 1.9 i 2.0 TDI z Pompowtryskiwaczami

Konstrukcja Głowicy

Głowica 038103373R to ośmiozaworowa konstrukcja ze stopu aluminium, wyposażona w wałek rozrządu osadzony na panewkach. Charakterystyczną cechą tej głowicy są cztery gniazda na pompowtryskiwacze, które mają zestawy uszczelek separujących paliwo. Paliwo jest tłoczone z baku przez elektryczną pompę do pompy tandemowej przy głowicy. Konstrukcja głowicy pozwala na zastosowanie jej w silnikach z turbiną, bez turbiny SDI oraz w silnikach z filtrem DPF.

Problemy i Wady Głowicy

Wycieranie gniazd wtryskiwaczy

Podczas naprawy głowicy warsztaty często namawiają na kosztowną naprawę gniazd wtryskiwaczy poprzez wstawianie mosiężnych tulejek. Praktyka ta może prowadzić do uszkodzenia kanałów paliwowych, co skutkuje mieszaniem paliwa z olejem silnikowym. Z doświadczenia wynika, że poprawne zamontowanie wtryskiwaczy z nowymi zestawami uszczelek jest wystarczające i unika problemów z rozruchem.

Wycieranie wałka rozrządu

Problem ten występuje głównie przy dużych przebiegach oraz przy zastosowaniu zamienników wałków rozrządu słabej jakości. Zaleca się stosowanie oryginalnych wałków, nawet używanych, ale w dobrym stanie, zamiast tanich zamienników.

Mity związane z naprawami

Serwisy często stosują niepotrzebne praktyki, takie jak planowanie głowicy, które w przypadku odkształcenia o 0,1 mm dyskwalifikuje głowicę według instrukcji ASO VAG. Regeneracja gniazd wtryskiwaczy jest kosztowna i zazwyczaj niepotrzebna.

Praktyki Serwisowe

Regularne przeglądy

Silniki z głowicą 038103373R są wytrzymałe i mogą osiągać przebiegi ponad 500 tysięcy kilometrów. Ważne jest regularne sprawdzanie stanu technicznego głowicy oraz jej komponentów, takich jak wałek rozrządu i popychacze.

Używanie oryginalnych części

Stosowanie oryginalnych części podczas naprawy głowicy zapewnia dłuższą żywotność i mniejszą awaryjność. Wałki rozrządu i popychacze powinny być oryginalne lub wysokiej jakości, aby uniknąć problemów z wycieraniem.

Unikanie zbędnych napraw

Zbyt agresywne podejście do regeneracji gniazd wtryskiwaczy może prowadzić do poważniejszych problemów. Lepiej skupić się na poprawnym montażu wtryskiwaczy i regularnej konserwacji.

Podsumowanie

Naprawa głowic silników grupy VAG 1.9 i 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami wymaga dokładnej znajomości ich konstrukcji i specyficznych problemów. Stosowanie odpowiednich praktyk serwisowych oraz unikanie zbędnych napraw może znacząco przedłużyć żywotność silnika i zapewnić jego niezawodność. Głowica 038103373R, mimo swojej wytrzymałości, wymaga szczególnej uwagi podczas serwisu, aby uniknąć powszechnych błędów i problemów.

M.S. 

Tutaj artykuł o silniku 1.9 TDI BXE 

Pozostałe wpisy na blogu

Najnowsza lista szukanych części

Sprawdź może masz akurat to czego potrzebują inni?!
Tutaj lista poszukiwanych rzeczy.